REC2440416 |
L'avaluació: dimensions, característiques i eines |
2016-2017 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/7/2017 - 5/7/2017 (20 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
ESC Sant Llàtzer |
|
c. Rubí, 16 (Tortosa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs pretén presentar diferents aspectes de l’avaluació en el marc educatiu escolar. D’aquesta manera, s’identificaran els diferents tipus d’avaluació depenent de l’objectiu que es persegueixi o del moment en què s’ubiqui. Així mateix, es presentaran diferents eines d’avaluació vinculades, de manera especial, a l’avaluació per competències i a l’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu.
|
| |
Objectius |
●Conèixer els diferents tipus d’aprenentatge que poden realitzar els alumnes.
●Establir relacions entre els diferents tipus d’aprenentatge i la metodologia d’ensenyament emprada, així com entre el tipus d’aprenentatge, la metodologia, i l’avaluació que utilitzem a l’hora de comprovar el nivell d’aprenentatge dels alumnes.
●Caracteritzar l’avaluació en el marc de les pràctiques educatives escolars tenint en compte l’objectiu que es persegueix i el moment en què s’utilitza.
●Presentar diferents eines i instruments d’avaluació, parant especial atenció a l’avaluació per competències i a l’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu.
●Reflexionar sobre la pròpia pràctica docent a partir dels objectius i continguts que s’abordaran en el curs.
|
| |
Continguts |
Primera sessió: Delimitació i tipus d’avaluació
1.- “De què li serveix a l’alumne allò que li ensenyes?”. Caracterització dels diferents tipus d’aprenentatge: aprenentatge significatiu i aprenentatge memorístic.
2.- “Què puc fer jo si els alumnes no estudien?”. Condicions de la metodologia docent per afavorir un tipus d’aprenentatge significatiu i funcional pels alumnes.
3.- “Explica’m com avalues i et diré què aprenen els teus alumnes”. L’avaluació com a factor que influencia o determina l’aprenentatge dels alumnes: tipus de preguntes i tipus de respostes.
Segona sessió: La millora de les pràctiques avaluatives a l’aula
1.- Què és l’avaluació inclusiva?
2.- Com millorar les pràctiques avaluatives de l’aula?
Tercera sessió: Avaluació de competències i avaluació de l’aprenentatge cooperatiu
1.- Les competències bàsiques: com s’ensenyen?
2.- Com s’avaluen les competències bàsiques:
- Rúbriques
- Portafoli
3.- L’aprenentatge cooperatiu: 5 focus per prendre decisions per avaluar-lo
|
| |
Observacions |
Matrícula socis 20€, no socis 40€
|
| |
Formador/a |
Mila Naranjo Llanos
|
| |
Avaluació |
L’avaluació constarà de dos bloc diferenciats:
- Avaluació de procés: es tindrà en compte l’assistència, la participació activa, la resolució dels estats inicials i de les activitats que es plantegin en el decurs de la sessió (35%)
- Avaluació de resultats: es realitzarà a partir de les dues activitats que està previst que elaborin els participants durant les 5 hores telemàtiques (65%)
●Proposta per a les 5 hores telemàtiques:
Per a cadascuna de les tardes en què hi ha previst un contacte telemàtics, es preveu que els participants resolguin dues activitats (una per a cada dia) incorporant tant els elements oferts al curs com una reflexió bé sobre la pròpia pràctica, bé sobre un cas que es plantegi.
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència al curs.
Presentació del treball.
En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
|
| |
E-mail |
mrp.terresebre@gmail.com
|
| |
|
|