Més informació [ Selecci | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2440416   L'avaluació: dimensions, característiques i eines
2016-2017   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   3/7/2017 - 5/7/2017 (20 hores) de 9:00h a 14:00h
   ESC Sant Llàtzer
   c. Rubí, 16 (Tortosa) 
  
Format   Presencial
Organització   Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs pretén presentar diferents aspectes de l’avaluació en el marc educatiu escolar. D’aquesta manera, s’identificaran els diferents tipus d’avaluació depenent de l’objectiu que es persegueixi o del moment en què s’ubiqui. Així mateix, es presentaran diferents eines d’avaluació vinculades, de manera especial, a l’avaluació per competències i a l’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu.
  
Objectius   ●Conèixer els diferents tipus d’aprenentatge que poden realitzar els alumnes.
●Establir relacions entre els diferents tipus d’aprenentatge i la metodologia d’ensenyament emprada, així com entre el tipus d’aprenentatge, la metodologia, i l’avaluació que utilitzem a l’hora de comprovar el nivell d’aprenentatge dels alumnes.
●Caracteritzar l’avaluació en el marc de les pràctiques educatives escolars tenint en compte l’objectiu que es persegueix i el moment en què s’utilitza.
●Presentar diferents eines i instruments d’avaluació, parant especial atenció a l’avaluació per competències i a l’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu.
●Reflexionar sobre la pròpia pràctica docent a partir dels objectius i continguts que s’abordaran en el curs.
  
Continguts   Primera sessió: Delimitació i tipus d’avaluació
1.- “De què li serveix a l’alumne allò que li ensenyes?”. Caracterització dels diferents tipus d’aprenentatge: aprenentatge significatiu i aprenentatge memorístic.
2.- “Què puc fer jo si els alumnes no estudien?”. Condicions de la metodologia docent per afavorir un tipus d’aprenentatge significatiu i funcional pels alumnes.
3.- “Explica’m com avalues i et diré què aprenen els teus alumnes”. L’avaluació com a factor que influencia o determina l’aprenentatge dels alumnes: tipus de preguntes i tipus de respostes.
Segona sessió: La millora de les pràctiques avaluatives a l’aula
1.- Què és l’avaluació inclusiva?
2.- Com millorar les pràctiques avaluatives de l’aula?
Tercera sessió: Avaluació de competències i avaluació de l’aprenentatge cooperatiu
1.- Les competències bàsiques: com s’ensenyen?
2.- Com s’avaluen les competències bàsiques:
- Rúbriques
- Portafoli
3.- L’aprenentatge cooperatiu: 5 focus per prendre decisions per avaluar-lo
  
Observacions   Matrícula socis 20€, no socis 40€
  
Formador/a   Mila Naranjo Llanos
  
Avaluació   L’avaluació constarà de dos bloc diferenciats:
- Avaluació de procés: es tindrà en compte l’assistència, la participació activa, la resolució dels estats inicials i de les activitats que es plantegin en el decurs de la sessió (35%)
- Avaluació de resultats: es realitzarà a partir de les dues activitats que està previst que elaborin els participants durant les 5 hores telemàtiques (65%)

●Proposta per a les 5 hores telemàtiques:
Per a cadascuna de les tardes en què hi ha previst un contacte telemàtics, es preveu que els participants resolguin dues activitats (una per a cada dia) incorporant tant els elements oferts al curs com una reflexió bé sobre la pròpia pràctica, bé sobre un cas que es plantegi.
  
Requisits de  certificació   80% d'assistència al curs.
Presentació del treball.
En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
  
E-mail   mrp.terresebre@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 26/04/2017 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).